"فداک"

الف قامتت که خم شد، نام باغت شد "فدک"

"فداک"

الف قامتت که خم شد، نام باغت شد "فدک"

پاسخ معصومانه ۲

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ

"راحتی" من و تو در دنیا

- آرزوی محال نکنید...





* میزان الحکمة از امام صادق(علیه السلام)

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ
  • سید.م

نظرات  (۱۳)

  • فرزانه رهبر
  • پس شهدا چطور این همه سختی میکشید و لبخند میزدن. مگه این راحتی نبود؟!
    پاسخ:
    خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتر است...
    +
    مصایب عمه سادات بر کسی پوشیده نیست، اما در مقابل دشمن فرمود: ما رأیت إلا جمیلا...
    +
    این ها غیر از راحتی است... این ها نشان از روح بزرگ است...
    قشنگه
    پاسخ:
    :)
    می شود حتی گفت

    آرزوی ِ اشتباه نکنید ...
    پاسخ:
    بله، اما ما پاسخ "معصومانه" ش رو نوشتیم:
    لا تتمنوا المستحیل...
  • فاطمه صادقی
  • لقد خلقنا الانسان فی الکبد...
    پاسخ:
    فی کبد...
    احسنت...
  • فاطمه صادقی
  • سلام..
    خیلی ممنونم بله نظراتتون رو خوندم..:)
    من چند روز نبودم که تشکر کنم..
    به هر حال مچکرم.
    پاسخ:
    سلام. خواهش می کنم...
  • فرزانه رهبر
  • بالاخره راحتن دیگه
    پاسخ:
    راحتی نیست...
    وقتی زمان ظهور رو إن شآء الله درک کردیم، متوجه میشیم که حتی نسبی هم راحتی نداشتیم...
    +
    راحتی به معنای عرفیش مراد هست، برای مومن آرزوی محاله...
  • یک دختر شیعه
  • خیلی عالی بود
  • مسعود دهقان
  • احسنت 20

    چه دلنشین...

    میشه حدیث کامل رو زیر این نظر بنویسید؟

    پاسخ:
    عن الصادق(علیه السلام):
    لا تتمنوا المستحیل. قالوا من یتمنی المستحیل قال أنتم، أ لستم تمنون الراحة فی الدنیا قالوا بلی قال الراحة للمؤمن فی الدنیا مستحیلة.
    بحار الأنوار
    میزان الحکمة

    با اجازه ترجمه بکنم برای دوستانی که عربی ضعیف تری از ما دارند:

     

    حضرت امام صادق(ع) فرمودند: به دنبال راحتی نباشید.

    پرسیده شد چه کسانی به دنبال آن هستند؟

    فرمودند: شما! آیا طالب آن نیستید؟ و بدانید در دنیا فاصله است بین مومن و راحتی.

     

    بسیار ممنون.

    پاسخ:
    خواهش می کنم
    و ممنون از زحمتتون...
  • ...:: بخاری ::...
  • جانم حضرت صادق..
    پاسخ:
    همه عالم فداشون...
    چرا ؟!
    من میخوام ارزوی محال کنم !
    پاسخ:
    آزادید، آرزوی محال کنید...
    اما خب محاله دیگه، محال...