"فداک"

الف قامتت که خم شد، نام باغت شد "فدک"

"فداک"

الف قامتت که خم شد، نام باغت شد "فدک"

مراحل پنجگانه

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ق.ظ

چرا سی سال است

که در مرحله ی سوم

یعنی تشکیل دولت اسلامی

برای تحقق تمدّن اسلامی متوقف شده ایم...



* حضرت آقا در سخنرانی فوق العاده ای، مراحل پنجگانه ای برای تحقق تمدّن اسلامی بیان فرمودند: انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، جامعه ی اسلامی، تمدّن اسلامی...

  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ق.ظ
  • سید.م

نظرات  (۲)

سلام. چه خووب نظرات بازه!
خیلی دلیلللل دارههه...
یکیش این که نحوه اداره حکومت اسلامی برای همه به یه اندازه روشن نیست! اصلا برداشت ها از اسلام حکومتی(نمیدونم چه عبارتی بهتر میتونه منظرمو برسونه) خیلی گنگ و مبهمه. تازه این در خوشبینانه ترین حالته.
یکی دیگه این که همه در یه راستا حرکت نمیکنیم. مسیر و راستای درست و واحد رو ولی فقیه مشخص میک نه اما دولتها همه حتی 80% هم....نه حتی 50% هم ولایت پذیری ندارن!(کلیت دولت رو عرض میکنم نه اشخاص رو.
فعلا همینا.
پاسخ:
سلام
راجع به دلیل اول: اینکه امام می فرمودند دین از سیاست جدا نیست، و اینکه می گویند دیانت ما عین سیاست ماست، یعنی دقیقا اجرای دستورات دین، می شود پیاده سازی سیاست الهی و دینی. در واقع مطلب شاقّی نیست. همین دستورات دین است. پس مبهم بودن، قابل قبول نیست. اگر بخوام به عبارت دیگری دلیل شما را بیان کنم باید اینطور بگم که: دلیلش اینه که بعضی ها برخی دستورات دین رو در برخی عرصه ها(سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و...) "قبول" ندارند. و لذا از دستوراتِ به اصطلاح تمدّن غربی استفاده می کنند.
+
راجع به دلیل دوم هم باید عرض کنم که همان بیان دومی که در ذکر دلیل شما گفتم، قابل تکرار است. عدم تبعیت ها، از عدم باورها نسبت به کارآمدی دستورات دین در تمامی عرصه ها، سرچشمه می گیرد.
+
اما شما فکر نمی کنید که دلیل اصلیش این باشه که انتخاب دولت و فکرِ آماده ی کار در دولت را به عهده ی مردم گذاشته ایم؟ و تا جامعه ی ما اسلامی نشود، دولت اسلامی را انتخاب نخواهد کرد و به تبع دولت اسلامی هم تشکیل نخواهد شد؟ دقیقا عکس نظر حضرت آقا، آیا فکر نمی کنید که مرحله ی سوم باید تشکیل جامعه ی اسلامی باشه تا خروجیش بشه تشکیل دولت اسلامی؟؟!! به نظر ترتیب منطقی برای رسیدن به تمدّن اسلامی اینه: اصلاح فرد، اصلاح جامعه و تشکیل حکومت اسلامی.
برای مطالعه ی بیشتر، هم بیانات آقا رو رجوع کنید و هم برخی کتب مربوطه از عین.صاد.
یا علی...
نظرات تایید نمیشن؟نگاه شما هم برای ما جالبه ها!